وسایل کم جا نجات بخش خانه های کم جا

این روزها تعداد آپارتمان های نقلی و کوچک، بیشتر از آپارتمان های بزرگ و حتی معمولی است. وقتی فضا کوچک باشد، آدم نمی داند چطور می تواند آن را دکور کند. یا باید هزینه کنید و از مشاور و طراح حرفه ای کمک بگیرید. یا از وسایلی استفاده کنید که چندمنظوره هستند و می توانید استفاده های گوناگون از آنها داشته باشید.

مبلمان و وسایل تاشو و متغیر گزینه های خوبی هستند. می توانید با سر زدن به فروشگاه های این موارد، گزینه های دلخواه و متناسب با فضای آپارتمان خود را پیدا و خریداری کنید.

اگر مجرد هستید و در یک آپارتمان نقلی زندگی می کنید، می توانید اتاق کار و اتاق خواب خود را با هم ادغام کنید. برای این منظور ما خانه ای نقلی را برایتان انتخاب کرده ایم تا به صورت تصویری، ایده هایی به شما بدهیم، بلکه مفید واقع شوند.

1. ابتدا باید برای قرار دادن انواع کتاب و وسایل دکوری یا وسایل موردنیاز، از قفسه های چوبی در داخل دیوار استفاده کنید. به طور مثال، همچون این اتاق کوچک، می توانید دوسوم از دیوار اصلی را قفسه بندی کنید. حتی در زیر برخی از طبقه ها می توانید کشو هم کار کنید تا وسایل غیرضروری را در آنها انبار کنید. در مقابل این کمد، میز کار خود را قرار دهید. برای جذابیت و زیبایی بیشتر، چوب و رنگ میز را دقیقا از همان چپوب و رنگ، کمدها انتخاب کنید.

2. یک‌سوم فضای باقی مانده از دیوار رابه تخت‌خواب یکنفره تاشو اختصاص دهید. شب، هنگام خواب تخت را باز می کنید و در طول روز آن را دوباره سرجایش تا می کنید و در دل دیوار جای می دهید.

3. با باز بودن تخت، اتاقی کامل در اختیار دارید که می توانید برای رفع خستگی در طول روز، روی تخت دراز بکشید. مطالعه کنید یا حتی غذا یا قهوه خود را روی تخت نرم و راحت صرف کنید.

4. میز کار نباید یک سطح صاف و ساده باشد. در آپارتمان های کوچک باید از گزینه های چندمنظوره استفاده کنیم. یکی از آنها انتخاب میز تحریر مناسب است. به طور مثال، این میز، جایگاهی برای قرار دادن جای دستمال کاغذی، سطل زباله و … داشته باشد. به این ترتیب به مرتب بودن فضا کمک بسیاری کرده اید.

5. همین طور که در تصویر می بینید، این اتاق کاملا تمیز و مرتب و خالی از هرگونه وسیله اضافه دیده می شود.

8. در کنار آن می توان جایگاهی هم برای ذخیره وسایل اضافه تعبیه کرد.

14. آشپزخانه باریک این واحد نیز کانتر و جزیره باریکی دارد که ظرفشویی روی آن نصب شده است. با قرار دادن یک یا دو صندلی اپل که پایه بلند و ساده هستند می توانید فضایی برای صرف غذا درست کنید. صندلی ها را نیز چوبی و متناسب با بقیه بخش های اتاق انتخاب کنید. در فضای پشت جزیره هم کابینت ها و اجاق گاز رومیزی را کار بگذارید.

15. برای این که فضا تاریک دیده نشود، می توانید پنجره ای قدی برای خانه در نظر بگیرید تا نور زیاد و کافی به داخل بتابد.

garakani1991
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *