چگونه خانه خود را بزرگ نشان دهیم؟

بسياري از ما کوچکي خانه هايي که داريم را مشکلي حل نشدني مي دانيم، اما بايد دانست که راههایي وجود دارد که با به کاربردنشان مي توان تا حدي از کوچکي فضاي خانه کاست. در واقع يکي از مزيت هاي خانه هاي کوچک اين است که ما مجبور مي شويم درباره طراحي داخل منزل خود بينديشيم. اثاثيه منزل نقش بسيار مهمي در بزرگ يا کوچک به نظر رسيدن خانه دارند و مي توان به کمک آن ها تا حد امکان خانه را به دلخواه خود تغيير دهيم. اگر به فکر تهيه جهيزيه هستيد يا مي خواهيد با همان امکاناتي که داريد در زندگي خود تنوع ايجاد کنيد به روش های ارائه شده در این چگونه توجه کنيد، نتيجه را خودتان مشاهده خواهيد کرد.
۱ .بهتر است به جای اسباب و اثاثیه عریض از انواع بلند آن ها استفاده کرد. مثلاً بوفه ها یا کمدهای بلند و کم عرض نسبت به انواع عریض آن ها جای کمتری را اشغال می کنند.
۲ برای داشتن محفظه هایی برای قراردادن کتاب بجای تهیه کتابخانه می توانید از کمدهای جادار یا قفسه های قابل نصب روی دیوار استفاده کنید.
۳ چگونه خانه خود را بزرگ نشان دهیم برای اینکه محیط پذیرایی بهتر و بزرگتری داشته باشید می توانید از مبلمان ال شکل بجای خرید مبلمان چند نفره که برای چیدمان آن ها بین هر صندلی فضایی پرت داریم استفاده کنید.
۴ وسایل غیر ضروری را داخل چند کارتن مقوایی قرار دهید و آن ها را در جایی پنهان کنید. در خانه های کوچک فضاهایی نظیر زیر تختها و کمدها بهترین مکان برای انبار کردن وسایل هستند.
۵ برای استفاده بهتر از محیط اتاق خوابتان می توانید از مبلمان های تخت شو یا کمدهایی که تختخواب را در خود جای می دهد استفاده کنید.
۶ برای اتاق کودکتان نیز حتی المقدور از وسایلی کوچک ولی جادار استفاده کنید. به جای ۲ تختخواب مستقل برایشان تختی ۲ طبقه بخرید.
۷ چگونه خانه خود را بزرگ نشان دهیم برای میز تحریر کودک خود نیز در زمان تهیه کمد او از کمدهایی که دارای میز تحریر کشویی می باشد استفاده کنید.
۸ زمان خرید اثاثیه منزل انواع چرخدار (متحرک) آن ها را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید آن ها را در مواقع لزوم به راحتی و بدون هیچ نوع آسیبی جابجا کنید.
۹ برای تزئین منزلتان بجای استفاده از گلدان و میز و آباژور از نصب تابلوهای زیبا روی دیوارها استفاده کنید.
۱۰ با نصب آینه ای بزرگ بر روی دیوار، خانه را بزرگتر و زیباتر جلوه می دهد.
۱۱ خانه های کوچک آشپزخانه کوچک هم دارد و می توان برای استفاده بهتر از محیط آن می توان از ماشین ظرفشویی رو میزی استفاده کرد.
۱۲ چگونه خانه خود را بزرگ نشان دهیم برای بزرگ نشان دادن خانه بهتر است از رنگ های روشن مانند سفید، شیری، استخوانی و …. استفاده کرد.
۱۳ موقع تهیه مبلمان و میز پذیرایی، میزهای تاشو و برای میز وسط مبل، میزهای گردان را بجای خرید چند عسلی انتخاب کنید.
۱۴ چگونه خانه خود را بزرگ نشان دهیم برای استفاده بهتر از محیط آشپزخانه بجای میز ناهارخوری، از لبه اوپن و قراردادن چند صندلی مخصوص برای غذاخوردن استفاده کنید. ۱۵ می توانید بجای تهیه میز تلویزیون آن را بر روی دیوار نصب کنید.
بزرگتر نشان دادن خانه با زاویه ها
زاویه‌های بسته محیط را كوچك‌تر نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید محیط بزرگ‌تر به نظر برسد، از روش‌های زیر استفاده كنید.
فضا‌های كوچك پر از خط‌ های مستقیم‌اند . وقتی راهرو، پنجره‌، میز و قفسه‌ها كنار هم قرار می‌گیرند، زاویه‌های تند زیادی به وجود می‌آورند. زاویه‌های تند و بلند و خط‌ های مستقیم را با ایجاد خطوط منحنی محو كنید تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.
ارچه‌ها برای این منظور بسیار مناسبند. پارچه را روی میل‌پرده بیندازید تا حالت والان هلالی گرفته، چین‌دار شود و دور پنجره آویزان باشد. یا از رومبلی‌ای كه از لبه‌ مبل یا صندلی آویزان است، استفاده كنید.

راه دیگر آن است كه به دنبال مبلمان‌هایی كه حالت منحنی دارند باشید. مبل راحتی كه مانند كوهان خمیده و منحنی‌ است ، صندلی پشت لبه‌دار، صندلی‌های خمیده یا مبل‌های استیل گرد را انتخاب كنید.
اگر می‌خواهید انحنای بیشتری به دكوراسیون خود بدهید، بالش یا فرش‌های بیضی و گرد بسیار مفیدند.
یك شكل را انتخاب كنید و از آن در جاهای مختلف مثلا برای تزیین دیوار، كف پوش و بعضی وسایل استفاده و تكرار كنید. در عین این كه زاویه‌ها بازتر نشان داده می‌شوند، اثر هنری خلاقی هم به آن افزوده‌اید.
انتخاب یك رنگ برای تمام دیوارها از ظاهر كادر مانند جلوگیری كرده و محیط را بزرگ‌تر و منسجم‌تر نشان می‌دهد.
گر با همه این تدابیر هنوز جایی كادر مانند وجود دارد نگران نباشید، از یك پوشش گیاهی استفاده كنید. گیاهان فضا را بزرگ‌تر و زوایا را بازتر نشان می‌دهند. مثل یك صفحه نمایش آن‌ها را در كنار دیوار مورد نظر یا جاهای بسته قرار دهید تا ضمن رفع این مشكل فضای خانه نیز سالم‌تر و پاكیزه‌تر شود.

 

garakani1991
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *