طراحی و تزیین دکوراسیون خانه کوچک 30 متری


زمانیکه فضا و متراژ آپارتمان کمتر از حد معمول است باید چیدمانی هوشمندانه و بهینه برای فضای موجود آپارتمان در نظر گرفت. دیگر دست دکوراتور آنقدر باز نیست که روی به یک چیدمان و طراحی دکوراسیون خیلی فانتری و مدرن بیاورد و باید بیشتر تمرکزش را معطوف به یک طراحی ایده آل در یک فضای کم نماید. تصاویری که در این صفحه مشاهده می کنید از یک خانه 30 متری در کشور برزیل تهیه شده است و کاملا مشخص است که دکوراتور این سوئیت آپارتمان توجیه شده است که در یک فضای 30 متری حتی از سانتیمترها هم باید بهره برد و نباید به سادگی از کنار آن گذشت. برعکس اکثر واحدهای آپارتمانی نقلی، در این سوئیت آپارتمان از رنگ بندی روشن و خانواده رنگی سفید کمتر استفاده شده است و شاید مهمترین دلیل آن نور کافی است که این واحد آپارتمانی از فضای بیرون به واسطه پنجره های نورگیر و مناسب میگیرد.

آشپزخانه دقیقا در مجاورت درب ورودی قرار گرفته و با ورود به سوییت اولی چیزی که دیده میشود تجهیزات مورد نیاز و ضروری آشپزخانه است شاید اگر اندازه و مساحت آپارتمان مورد نظر، بیشتر از حد کوچک نبود این یک عیب بزرگ به حساب می آمد ولی در این شرایط و محدودیت فضا هیچ ایرادی به این مورد وارد نیست. پس از گذر از آشپزخانه وارد سالن چند منظوره این خانه می شویم که هم اتاق خواب است هم سالن پذیرایی و نشیمن. یک طرف سالن با سیستم سینمای خانگی، کمد دوکشو بزرگ و میز مطالعه پر شده است و طرف دیگر این سالن مربع شکل بخاطر وجود نورگیر کاملا خالیست و دو طرف دیگر سرتاسر کمد دیواری است که در یک همچین سوئیت کوچکی نعمت بزرگی به حساب می آید. در وسط سالن یک میز ناهارخوری چهارنفره به همراه یک ست دو تکه مبلمان راحتی قرار گرفته است که شب ها و هنگام استراحت نقش سرویس خواب را بازی می کنند. یک سرویس بهداشتی جمع و جورو مناسب هم برای این سوئیت طراحی شده است که ورودی آن پشت آشپزخانه قرار دارد و برای استطار آن از یک درب شیشه ای فانتزی استفاده شده است.

طراح به خوبی توانسته با چیدمان اصولی فضایی مناسب را برای یک زندگی دونفره مهیا و آماده کند و کمبود خاصی در آن احساس نشود.

garakani1991
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *