ایده های نو دکوراسیون آپارتمان های کوچک

هیچ کاری نشد ندارد. اگر باوری غیر از این دارید، باید این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید در آپارتمان ها و فضاهای کوچک نیز می توان همه چیز را مرتب و تمیز در کنار یکدیگر چید و از این هنرنمایی خود لذت هم برد.
مبلمان بزرگ در اتاق های کوچک
راه‌حل: دکوراسیون اتاق نشیمن را هنگامی که مهمان زیاد دارید تغییر دهید: دکوراسیون اتاق نشیمن باید برای استفاده روزانه ساکن خانه مناسب باشد اما می توانید با یک حقه ساده، فضا را برای مهمانان بیشتر باز کنید. برای این منظور مبلمان کوسنی جدا شونده خریداری کنید و هنگامی که مهمانان وارد شدند، آنها را در اطراف مبل ها یا شومینه قرار دهید تا به جای 4 نفر، 8 نفر صمیمانه در کنار یکدگر جمع شوند و از با هم بودن لذت ببرند.
اتاق خواب های کوچک جاذبه ندارند
برای اینکه اتاق خواب کوچک نورانی و زیباتر دیده شود، می توانید از لوستر بهره بگیرید. یک لوستر چند شاخه که اندازه متناسب با اتاق دارد را از سقف آویزان کنید. پرده های اتاق را نیز از سقف تا زمین و بلند انتخاب کنید تا باعث بلندتر دیده شدن سقف بشود. این کار این توهم را نیز به وجود می آورد که گویا پنجره اتاق قدی است.
نداشتن کابینت کافی در آشپزخانه
برای این منظور می توانید از جزیره های متحرک و چرخ دارد برای قرار دادن تابه و قابلمه های آشپزخانه و ظرف و ظروف دم‌دستی استفاده کنید. چرخ‌دار بودن آن نیز این مزیت را دارد که می توانید از جایی به جای دیگر منتقلش کنید تا هنگام آشپزی جلوی دست و پای شما را نگیرد.
دستشویی کسل کننده و ساده
برای اینکه بی رنگ و روح بودن دستشویی خانه خود را از بین ببرید، می توانید از کاغد دیواری گل‌دار با رنگ های شاد استفاده کنید. کف، دیوار و وسایلی که برای این فضا خریداری می کنید را طوری انتخاب کنید تا دوباره پس از مدتی باعث دلزدگی شما نشوند.
کنج ها و فضاهای بی استفاده
: برای اینکه هزینه ای برای خود نتراشید، با آن چه در خانه دارید برای فضاهای بی استفاده خانه، کابینت و میز درست کنید. به طور مثال، در زیر پنجره می توان یک میز باریک قرار دارد و برای پوشاندن آن، از پارچه همرنگ پرده استفاده کرد. باریک بودن این میز پوشیده شده فضای اتاق نشیمن را اشغال نمی کند، بلکه باعث می شود انواع وسایل و کتاب را روی آن قرار دهید.
کمبود فضا در آشپزخانه
کابینت های بالای کانتر آشپزخانه را بردارید تا آشپزخانه خیلی خفه و تنگ و تاریک دیده نشود. با این کار شاید فضای ذخیره وسایل خود را از دست بدهید اما باعث می شود تا نور در خانه جریان داشته باشد و آشپزخانه همچون قوطی کبریت دیده نشود.
بی نظمی در ورودی خانه
برای سامان دهی و منظم کردن ورودی خانه باید چند وسیله ساده اما کاربردی به آن اضافه کنید. برای شروع، می توانید از یک نیمکت که کشو یا فضای ذخیره کفش دارد کار خود را آغاز کنید. در بالای آن نیز می تواند چوب رختی نصب کنید. یا حتی می توانید از جاکفشی های بزرگ که آینه و جایی برای آویختن لباس دارد نیز استفاده کنید.
اتاق های کوچک کسل‌کننده
رنگ های روشن و خنثی باعث می شوند تا فضاهای کوچک، بزرگ تر دیده شوند. اما این مشکل را دارند که پس از مدتی خسته کننده و تکراری خواهد شد. اما با کمی وسایل رنگی و زیبا می توانید این بی روح بودن را از میان برد. به طور مثال، دیوارهای خاکستری مایل به قهوه ای را می توان با تزئینات ساده تغییر داد. بافت در فضاهای کوچک تاثیر بسیاری دارد. به طور مثال، میز سرامیکی استوانه ای، موکت بافت‌دار و پیراهنی ساده مبلمان در کنار گلدان ها و کوسن های زرد، سادگی این فضا را از بین می‌برد.
رنگ دیوارها و وسایل
یک اتاق کوچک معمولاً راحت و گرم به نظر می رسد، و می توانیم با انتخاب مناسب رنگ ها و پارچه ها آن را راحت تر و گرم تر نشان دهیم. لازم نیست برای بزرگ تر نشان دادن آپارتمان همیشه از رنگ سفید استفاده کنید. رنگ هایی مثل کرم و زرد هم نور را به خوبی منعکس می کنند و هم اتاق را گرم و راحت نشان می دهند. بهتر است رنگ دیوارها براق باشد و از پارچه های مخمل یا پشمی استفاده شود. اگر پارچه ها یا کاغذ دیواری های طرحدار با سلیقه تان سازگار است، بهتر است از طرح های درشت استفاده کنید.

garakani1991
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *