راهنمای بهترین رنگ اتاق خواب

راهنمای انتخاب رنگ اتاق خواب
رنگ آمیزی اتاق خواب و انتخاب یک ترکیب رنگ مناسب و درست نقش به سزایی در به آرامش رسیدن شما در زمان خواب و استراحت دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید استفاده از بعضی از رنگ ها از منظر روانشناسی به عنوان رنگ قالب در اتاق خواب ، بعد روانی شما را به هم می‌ریزند و استراحت و خواب‌ شما را دچار اختلال می‌کنند. اما بهترین و بدترین رنگ‌ برای اتاق خواب کدام است ؟ راهنمای گزینش رنگ برای اتاق خواب بزرگسال و رنگ اتاق خواب کودک براساس روانشناسی رنگ‌ها بهتر می‌تواند در تعیین و انتخاب رنگ اتاق خواب به شما کمک نماید.
بهترین رنگ برای اتاق خواب
اتاق خواب محل استراحت و تجدید قوا می باشد و به همین دلیل انتخاب رنگی مناسب برای اتاق خواب بسیار مهم می باشد. رنگ مناسب می تواند باعث افزایش آرامش و کیفیت خواب شما گردد. در ادامه با هم به بررسی بهترین رنگ های مناسب اتاق خواب می پردازیم.
سبز ؛ طبیعت و آرامش
تناژهای متفاوت رنگ سبز در اتاق خواب کیفیت و میزان خواب را بهتر می کند. سبز زیتونی و سبز چمنی مناسب ترین گزینه‌ها از بین طیف های متفاوت رنگ سبز برای اتاق خواب می باشند به خصوص برای افرادی که سبز را به آبی ترجیح می‌دهند. بر اساس علم روانشناسی رنگ‌ها میانگین خواب در یک اتاق خواب سبز رنگ دقیقا ۷ ساعت و سی و شش دقیقه می باشد.
آبی ؛ خواب خرگوشی و آرام
آبی در طیف های مختلف، مناسب ترین و بهترین رنگ به عنوان رنگ غالب برای اتاق خواب شماست. بر طبق علوم روانشناسی رنگ‌ها، تناژهای مختلف آبی به دلیل به وجود آوردن حس خونسردی و آرامش کیفیت خواب را به بهترین و بالاترین درجه ممکن و کابوس‌هاس شبانه را به پایین‌ترین میزان ممکن می‌رسانند. طبق آمار میانگین ساعات خواب در یک اتاق آبی رنگ ۷ ساعت و ۵۲ دقیقه است.
زرد ؛ نرم و گرم
رنگ زرد گرم و آرامبخش و از جمله مناسب ترین و بهترین رنگ ها برای رنگ اتاق است. افرادی که در اتاق هایی زرد رنگ می‌خوابند و استراحت می کنند زودتر به خواب می‌روند و به صورت میانگین ۷ ساعت و چهل دقیقه می‌خوابند. ترکیب رنگ‌ (زرد و آبی) و (زرد و سبز) برای اتاق یک ترکیب ایده آل برای اتاق خواب می باشد. علاوه بر این، رنگ استخوانی هم برای اتاق خواب گزینه مناسبی است.
نارنجی ؛ خواب راحت با هضم راحت غذا
نارنجی رنگی گرم است و تناژ مختلف آن از مناسب ترین و بهترین گزینه ها برای رنگ اتاق خواب، رنگ اتاق خواب دخترانه و حتی اتاق خواب پسرانه و رنگ اتاق نوجوان به حساب می آید. علاوه بر این رنگ نارنجی به هضم بهتر غذا، بهبود عملکرد معده و نیز آرام کردن درد معده و در نتیجه یک خواب راحت کمک می‌کند. متوسط ساعت خواب در یک اتاق خواب با رنگ نارنجی ۷ ساعت و بیست و هشت دقیقه می باشد.
نقره‌ای ؛ لوکس ، شیک و مدرن
اگر به دنبال یک رنگ زیبا و لوکس برای اتاق خواب‌ یا حتی رنگ درب اتاق خواب هستید رنگ نقره‌ای می تواند بهترین انتخاب شما باشد. نقره‌ای رنگی است که باعث می گردد تا زودتر بخوابید و بنابراین انتخاب مناسبی برای کسانی می باشد که به طور معمول فرایند به خواب رفتنشان طول می کشد و زیاد در رخت خواب غلت می خورند . متوسط ساعت خواب افرادی که در اتاق خوابی به رنگ نقره ای می‌خوابند ۷ ساعت و سی و سه دقیقه می باشد.
بدترین رنگ برای اتاق خواب
برخی از رنگ‌ها به هیچ وجه گزینه خوب و مناسبی برای رنگ غالب در اتاق خواب نمی باشد. این رنگ‌ها نه تنها به شما آرامش نمی دهند که حتی می‌توانند فرایند و روند خواب شما را مختل هم کنند. در ادامه نامناسب ‌ترین و بدترین رنگ‌های اتاق خواب را با هم بررسی می کنیم.
قرمز ؛ هیجان بیشتر
رنگ قرمز نشانه خطر است و در نتیجه جو آرام و مناسبی برای اتاق خواب شما به وجود نمی آورد. قرمز باعث افزایش هیجان و فشار خون می شود و به همین خاطر مختل کننده خوابی آرام و خوب برای شماست. اتاق خواب مکانی برای استراحت و بازیابی انرژی می باشد ولی رنگ قرمز باعث می گردد که شما هیجانی و پرانرژی شوید و به همین خاطر ناخودآگاه نمی‌توانید راحت بخوابید. متوسط خواب عمیق کسانی که در اتاق‌هایی با تناژ رنگ قرمز می‌خوابند ۶ ساعت و پنجاه و هشت دقیقه می باشد.
خاکستری ؛ خوابی غم آلود
از دیگر رنگ‌های خنثی و صد البته محبوب و دوست داشتنی رنگ خاکستری می باشد. ولی توجه کنید که خاکستری درجه افسردگی و دلتنگی را افزایش می دهد و به همین خاطر انتخاب رنگی از تناژ خاکستری برای اتاق خواب کیفیت خواب شما را به شدت پایین می‌آورد. متوسط خواب کسانی که اتاق خواب‌شان رنگی از تناژ خاکستری است در بهترین حالت ۶ ساعت و دوازده دقیقه می باشد. اگر اتاق خواب منزل‌تان خاکستری است و فعلا نمی خواهید رنگ آن را تغییر دهید می بایست با رنگ‌های نارنجی، زرد و آبی فضا را ملایم نمایید. این ترکیب رنگ‌ها را می‌توانید در اسباب و دکوراسیون و رنگ ملحفه، روبالشی و رواندازتان استفاده نمایید.
بنفش ؛ کابوس
ذات رنگ بنفش با اصالت و لوکس و اشرافی می باشد اما برای اتاق خواب اصلا اینطور نیست. انتخاب رنگ بنفش یا رنگ یاسی برای اتاق خواب باعث می گردد که هم بیشتر کابوس ببینید و هم خواب ‌تان وارد بخش RAM یا همان مرحله خواب عمیق و با‌کیفیت نشود. طبق روانشناسی رنگ‌ها متوسط خواب عمیق و با کیفیت افرادی که در اتاق خواب‌ با انواع تناژ رنگ بنفش می‌خوابند نهایتا ۵ ساعت و پنجاه و شش دقیقه می باشد. اگر اتاق‌ خواب شما بنفش است و در حال حاضر قصد عوض کردن آن را ندارید برای تلطیف این رنگ می‌توانید رنگ های مکمل‌ آرام ‌بخش یعنی زرد، سبز و نارنجی را به کار برید.
قهوه‌ای ؛ رنگ افسرده کننده
در بین رنگ های اتاق خواب، قهوه‌ای از بدترین رنگ‌ها می باشد. قهوه‌ای نماد غم و افسردگی می باشد و به همین خاطر در بین بدترین رنگ ها‌ برای دکوراسیون اتاق خواب مقام دوم را دارد. با این همه به نظر می‌رسد قهوه‌ای جزو رنگ‌های اتاق بزرگسال جدید به شمار می آید. ولی متوسط ساعات مفید خواب در یک اتاق خواب به رنگ قهوه‌ای ۶ ساعت و پنج دقیقه می باشد. اگر در ترکیب رنگ کف یا رنگ دیوار اتاق خواب از قهوه‌ای استفاده شده بهترین کار این است که با به کار بردن رنگ‌های سبز و آبی در سایر قسمت‌ها و وسایل اتاق خواب این رنگ را تلطیف کنید.

garakani1991
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *